SERIA CZERPIĄCA Z TRADYCJI
Od lat 60. Toyota nieustannie zaskakiwała i zachwycała swoją interpretacją tego, co decyduje o tym, że sportowy samochód staje się ciekawy, ekscytujący i daje mnóstwo radości z jazdy. Wiele z tych aut z czasem zyskało status legendy. Uczcij wraz z nami kolekcję wyjątkowych samochodów sportowych Toyoty.
Zaczęło się od wagi piórkowej
Kto by pomyślał, że niewielka Toyota Sports 800, czyli pierwszy samochód sportowy Toyoty, odciśnie tak znaczące piętno na przyszłości całej marki. Toyotę Sports 800, pieszczotliwie nazywaną Yota-Hachi (co jest japońskim skrótem od nazwy „Toyota 8”), po raz pierwszy zaprezentowano podczas Tokyo Motor Show w 1962 roku jako prototyp sportowej wersji Toyoty Publica.
Toyota Sports 800, której koncepcja zakładała niezwykle lekką konstrukcję połączoną z charakternym silnikiem o pojemności 790 cm3 i tłokami przeciwbieżnymi napędzającym tylne koła, spełniła oczekiwania swojego twórcy, którego celem było osiągnięcie wyjątkowej zwrotności i bezkonkurencyjnie niskiego zużycia paliwa na poziomie maksymalnie 3,8 l/100 km. Pod koniec lat 70. innowacyjna Toyota Sports 800 GT Hybrid wyposażona w silnik z turbiną gazową napędzający silnik elektryczny została zaprezentowana na Tokyo Motor Show. To bezsprzeczny dowód na to, jak daleko sięga innowacyjność Toyoty w zakresie aut hybrydowych.
Dzięki swojej niezawodności i ekonomii spalania model ten zaskarbił popularność w świecie rodzimych sportów motorowych. W rezultacie w 1967 roku Sports 800 zdobyła 3. miejsce w 24-godzinnym wyścigu Fuji (co znamienne — plasując się tuż za dwiema Toyotami 2000GT). Wspominamy ją z przyjemnością nie tylko ze względu na to, że był to pierwszy produkowany seryjnie sportowy samochód Toyoty, ale też dlatego, że było to prawdziwy sportowy rarytas dla entuzjastów motoryzacji.